BodyMind Academy - Fasciatherapeut worden - Social Advertising

De school voor fasciatherapie start het nieuwe schooljaar met een knal

Fasciatherapie, een afzonderlijke specialisatie voor o.a. kinesisten, is een vrij nieuwe behandelings- en begeleidingsvorm voor pijn-, bewegings- en functioneringsstoornissen van zowel fysieke als psychische aard. Fasciatherapie is hipper dan ooit en de BodyMind Academy is dé school voor fasciatherapie opleidingen. Een nieuw schooljaar staat voor de deur en Hartenjagers werd ingeschakeld om een campagne uit te werken en op die manier een hele hoop nieuwe studenten achter de schoolbanken – of beter gezegd, rond de behandeltafel – te krijgen.

De online vertaling: een opvallende social media advertising campagne

Het vertrekpunt van deze online campagne is een zeer specifieke doelgroep. We willen enkel kinesisten, osteopaten en fasciatherapeuten bereiken… Haarfijne (re)targeting laat ons toe om gerichte advertenties te vertonen via Facebook en Instagram aan de juiste mensen. Vanuit het model ‘See-Think-Do-Care’, om de verschillende fasen van de customer journey te analyseren, zetten we hier vooral in op de See-fase, waarbij we een brede reach creëren.  

Website optimalisatie voor zoekmachines

De BodyMind Academy had moeite met haar online vindbaarheid. Door een optimalisatie van hun website voor zoekmachines als Google, investeerden ze in een betere lange termijn online visibiliteit.

Het resultaat? Een massa extra websitebezoekers.

Relevante content aan de juiste mensen gericht, zorgt voor resultaten. De impressies, kliks, het bereik en de conversies hebben hun impact en zorgen voor instroom.

BodyMind Academy - Facebook & Instagram Advertising
Direct Mailing voorbeeld - BodyMind Academy - Hartenjagers

De offline vertaling? … en toen was er post.

Als alternatief voor een overload aan mails in de inbox, zorgen we in dit geval voor maximale impact via een papieren direct mailing – ja… het bestaat nog – via de post.

De mailing werd geadresseerd aan een zeer specifieke doelgroep: kinesisten, met een onderneming jonger dan 10 jaar en gevestigd in bepaalde postcodes. Tsjakka, recht op doel!

Een direct mailing in je brievenbus zegt veel meer dan een e-mail onderwerpregel. Het is iets tastbaars, We kozen voor een open formaat, zodat de geadresseerde meteen de boodschap meekrijgt, zonder een omslag te openen. 

  •  

  • ‘Technisch specialist’ is een enge term en filtert meteen de vijver van kandidaten. Een correcte jobomschrijving om een zo ruim mogelijk publiek aan te spreken is cruciaal.

     

  • De juiste doelgroep bereiken is een hele opdracht. Dit doen we door te vertrekken vanuit het ideale kandidatenprofiel (kandidaten ID), vervolgens door het opstellen van pakkende content (d.m.v. video in combinatie met social media) en als laatste stap een maximaal aantal advertentie impressies en kliks naar de vacatures te realiseren.

Hartenjagers focust zich bij deze opdracht voornamelijk op het eerste aspect.